dijous, 2 de setembre del 2010

Transpirinaica d´un dia

El passat divendres vam sortir a quarts de sis de la tarda amb auto caravana de casa d´en Pere P. Érem sis, en Tomàs S, en Pere P, en Pedro H(Rana), en Joan R, en Josep D i jo.Un cop fem gasoil a Verges comença l´aventura i la gresca, una mica de tertúlia, una mica de berenar i algunes partides de cartes fan passar les hores.

Arribant a Bagnères de Luchon tothom està expectant i amb ganes de baixar de la furgo, busquem un lloc per fer nit i després de fer turisme pel poble arribem a un parking de caravanes on despertem a unes senyores molt amables, però continuem fent el sopar.
La sortida la teníem a les 7:00 i una hora abans ja estem en marxa fent l´esmorzar, comencen a pedalar a l´hora prevista, sortida del poble ja de pujada com més amunt més boira. En Josep D ens passa amb la furgo molt abans d´arribar a coronar, no sé si va rentar els plats de l´esmorzar o els va llepar, és un noi molt trempat.
La boira ens va fer abrigar per fer la baixada, prèvia foto.

Una baixada preciosa tot vorejant un riu fins al poble de Arreau, aquí passem el poble i comencem la puja al coll d´Aspin on en Pere P i en Tomàs S tiren una mica i ens deixen rapidament.
Ja tenim la furgo a dalt on en Tomàs S i en Pere P no s'encanten i comencen a fer les truites i el pa amb tomata en Josep baixa a veure com ho fem.
Quan arribem els ajudem a parar taula, esmorzem i fem fotos.

Aquí totes les vistes molt maques però ja es veu la muntanya del Tourmalet i és molt alta!!
Baixant trobem un accident que ha patit una noia ciclista (catalans) ens aturem per ajudar-los, en Tomàs S truca a en Josep D que els fa el transport de la bici ja que a la noia se l´emporta l'ambulància.
Al arribar a Sainte-Marie-de-Campan trobem l´altra part del grup que no se'n van adonar de la trompada de la seva companya, els fem cinc cèntims i comencem a pujar, un noi que també els acompanyava vé amb nosaltres.
Fem la pujada ell i jo junts fins als vuit últims Km que jo dic de afluixar pensant amb la resta de la ruta.

Un cop hi som tots fem alguns porronets de clara, les fotos, la visita al bar i sense perdre temps baixem força ràpid, en Tomàs S i en Rana tot davant jo seguia com podia i els altres al seu aire.
Al arribar a Luz-Saint-Sauveur reagrupem i anem fins a Soulom.

Aquí en Josep ens fa una fideuà bonissíma i amb l´all i oli era increïble, en Pere P es va posar les botes, i amb cava inclòs, com no, amb el porronet.
Sortim cap a l´últim port, ja que havíem estat comentant el temps i l´hora, i no teníem temps de fer el coll de Marie Blanque, quina mandra feia tornar a pedalar.
Aquí pedalàvem tots fins i tot en Josep D, ja que la furgo es quedava a l´entrada de Argelès-Gazost. El coll que fem és el coll de Soulor, jo el trobo duret ja que és un trenca cames dels macos.

Només ens falten deu Km per fer el coll de Aubisque però se'ns feia fosc, també hi havien molts de núvols i varem decidir de tornar a la furgo.
Havíem de deixar algu pendent, per tornar-hi ja que és una experiència inolvidable per mi ja que era la primera vegada, de poder pedalar per les carreteres on pedalen els grans professionals, en una de les proves més importants. Un gran dia de bicicleta amb bon ambient i companyerisme.
Cal dir que tothom va anar fent al seu ritme però tothom ho va fer tot.
Felicitats a tots els companys.

Enllaç de la ruta aquí

Toni

1. Molt bé Toni, et podires guanyar la vida fent de reporter.